Përmes gënjeshtrës dhe miteve për Betejën e Kosovës, Beogradi zyrtar tenton ta mbaj gjallë nervin nacionalist për Kosovën.
Kështu ka shkruar hulumtuesi i lartë në Institutin OCTOPUS, Taulant Elshani, i cili thekson se Beteja e Kosovës u la në harresën historike nga serbët për disa shekuj sepse ajo nuk përbënte asnjë interes, pasi serbët nën pushtimin Osman pranuan vasalitetin e pakusht ndaj sulltanëve, ku princërit serbë paguanin haraç dhe taksa për interes të perandorisë.“Shtrembërimi i historisë dhe propaganda që e pason atë duhet të jenë në fokusin institucional të Kosovës, ku kërkohet vlerësim adekuat i rreziqeve potenciale që prodhohen nga kjo, si dhe reagim profesional, çmontim i të pavërtetave dhe intencave malinje serbe”, ka shkruar Elshani.
Ai ka komentuar edhe vendimin e peshkopit Teodosije që manifestimi përkujtimor për Betejën e Kosovës, i paraparë me 28 qershor, të mos mbahet në vendin ku ndodhet përmendorja në Gazimestan, por të zhvendoset në Manastirin e Graçanicës, duke thënë se në njoftimin zyrtar si arsye përmendet mungesa e sigurisë, por kumtesa e këtij institucioni religjioz nuk jep asnjë referencë, asnjë dëshmi apo indikacion serioz se ka mungesë të theksuar për pjesëmarrësit e mundshëm në këtë manifestim.
Manifestimi i përvitshëm si metodë propagandistike
Në një njoftim publik të Manastirit të Deçanit thuhet se peshkopi Teodosije ka vendosur që manifestimi përkujtimor për Betejën e Kosovës, i paraparë me 28 qershor, nuk do të mbahet në vendin ku ndodhet përmendorja në Gazimestan, ku edhe është mbajtur tradicionalisht, dhe kësaj radhe është zhvendosur në Manastirin e Graçanicës. Njoftimi, siç kuptohet nga përmbajtja, ka nota të forta politike, dhe mbi të gjitha edhe shumë të pavërteta. Në njoftimin zyrtar si arsye përmendet mungesa e sigurisë, por kumtesa e këtij institucioni religjioz nuk jep asnjë referencë, asnjë dëshmi apo indikacion serioz se ka mungesë të theksuar për pjesëmarrësit e mundshëm në këtë manifestim. Më tej aty nënvizohet edhe, siç thotë kumtesa zyrtare, “gjendja e pasigurisë dhe mungesa e lirive dhe të drejtave bazike për serbët”.
Por çka në të vërtetë përfaqëson data e Betejës së Kosovës për serbët? Beteja e Kosovës u zhvillua me 15 qershor, 1389, në mes ushtrisë osmane nën komandën e Murad Hüdavendigâr, Muradi I, dhe një armate të prirë nga Lazar Hrebeljanović. Lufta ishte e ashpër, dhe mes shumë interpretimeve historike thuhet se serbët pësuan humbje të jashtëzakonshme. Në disa interpretime të tjera, në rastin më të mirë thuhet se ishte një barazim taktik.
Ndryshimi i fakteve historike nga historiografia serbe
Në fillim të shekullit të XIX, me shfaqjen e nacionalizmit si një fenomen i ri, i përaqfuar nga elitat intelektuale romantike të kohës, serbët papritur risollën në vemëndjen e publikut “rëndësinë” e Betejës së Kosovës. U rrah fort idea se kjo betejë ishte përcaktuese për fatin e serbëve, duke pretenduar se serbët humbën shtetin pikërisht pas humbjes në Kosovë. Sigurisht që nëse e zhveshim nga stërngarkesa nacionaliste, të pavërtetat e mëdha dhe mitet, del se Beteja e Kosovës nuk e ka pasur rëndësinë strategjike që pretendohet nga historianët serbë.
Akademiku dhe historiani serioz britanik, Noel Malcolm, në librin e tij Kosovo: A Short History, dekonstrukton historiografinë serbe duke hedhur poshtë tezat se Beteja e Kosovës u hapi udhë osmanëve në Kosovë. Malcolm argumenton se osmanët i kishin mposhtur serbët qysh në betejën e Maricës, The Battle of Maritsa ose Battle of Chernomen, të zhvilluar më 26 shtator, 1371. Beteja u zhvillua në lumin Marica (Maritsa), në fshatin Chernomen, mes forcave osmane të komanduara nga Lala Şahin Pasha dhe forcave serbe të komanduara nga mbreti Vukašin Mrnjavčević dhe vëllau i tij, Jovan Uglješa. Ky sulm i befasishëm dhe i rrufeshëm osman i hapi rrugë shpërbërjes së zotërimeve serbe, të themeluara nga Stefan Dušan. Por siç argumentojnë bindshëm edhe publicistë si Tim Judah, dhe të tjerë, qysh pas vdekjes së Dušan-it, princërit serbë u zhytën në konflikt dhe principatat u shndërruan në zotërime ndërlufuese pa ambicie të tjera shtet-formuese shumë vite para ardhjes së osmanëve.
Për të ushqyer nacionalizmin serb, dhe për të shtyrë përpara axhendën pseudopatriotike, udhëheqësit serbë iu rikthyen nacionalizmit primitiv, dhe riaktualizuan Betejën e Kosovës, sipas tyre, si një nyje kritike në historinë serbe edhe në fund të viteve 80-ta. Fjalimi i Miloshevicit, më 28 qershor, 1989, në rastin e shënimit të 600 vjetrit të Betejës së Kosovës, ishtë pika e kthesës në këtë vorbull dhe qorrsokak të nacionalizmit primitiv, që do të sherbente si thirrje dhe nxitje për luftërat që do të pasonin në Jugosllavinë që po shkatërrohej.
Shtrembërimi i historisë dhe propaganda që e pason atë duhet të jenë në fokusin institucional të Kosovës, ku kërkohet vlerësim adekuat i rreziqeve potenciale që prodhohen nga kjo, si dhe reagim profesional, çmontim i të pavërtetave dhe intencave malinje serbe. Si në shumicën e propagandës serbe që bazohet në mite e të pavërteta, edhe kësaj radhe mjafton të thuhet dhe të tregohet drejtë ngjarja historike.